Czy warto wdrożyć rich snippets w branży e-commerce?

Łukasz Wesołowski | 24 sierpnia 2018 | Pozycjonowanie | Jeden komentarz

rich snippets

Każdemu, kto posiada sklep internetowy, zależy nam tym, aby móc wyróżnić się w wyszukiwarce Google, pozostaje jednak pytanie, jak się do tego zabrać? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – skorzystać z rich snippets!

Czym są rich snippets?

Rich snippets to w dużym uproszczeniu rozszerzone opisy strony internetowej, a więc część każdego wyniku wyszukiwania dla zadanej frazy, która znajduje się między tytułem a adresem strony. Zawierać mogą wiele różnych informacji, najczęściej jednak są wykorzystywane przez sklepy internetowe do informowania swoich klientów o dostępności towaru, jego cenie czy opinii na jego temat.

Korzyści wynikające ze stosowania rich snippets

Korzyści wynikających ze stosowani rich snippets jest naprawdę sporo, zacznijmy jednak od tych, które dotyczą samej wyszukiwarki Google. Dzięki stosowaniu opisów rozszerzonych, roboty wyszukiwarki są w stanie precyzyjniej określić jakie strony będą najbardziej wartościowe dla użytkownika, sprawiając, że odpowiedź jest dla niego możliwie najbardziej satysfakcjonująca, co oczywiście przekłada się na opinię o samej przeglądarce.

Zalet wynikających ze stosowania rich snippets jest jednak zdecydowanie więcej, jeżeli spojrzymy na to z perspektywy sklepu internetowego – opisy rozszerzone w znacznym stopniu zwiększają zainteresowanie stroną (klika na nią więcej osób), ale także zmniejszają współczynnik odrzuceń, co wynika z tego, że osoba decydująca się wejść na stronę ma lepszą wiedzę odnośnie tego, co się na niej znajduje (uzyskujemy tzw. ruch lepszej jakości, a co za tym idzie bardziej satysfakcjonującą konwersję).

Opisy rozszerzone generując większy ruch na stronie, wpływają także na jej pozycję w wynikach wyszukiwania – w tym miejscu warto podkreślić fakt, że pozycjonowanie stron i pozycjonowanie sklepów internetowych (szczególnie tych z branży e-commerce) przynosi o wiele lepsze efekty, jeżeli opisy rozszerzone są dobrze przygotowane.

W przypadku sklepów internetowych możemy wyróżnić dwa podstawowe typy stron, które korzystają z rich snippets, są to strony produktów, które zawierają opisy pojedynczych produktów, a także porównywarki cenowe, które w wynikach wyszukiwania prezentują ten sam produkt, jednak dostępny w różnych sklepach, chodzi o serwisy takie jak np. Ceneo, z których można czerpać dobre wzorce optymalizacyjne. Na co warto zwracać uwagę?

1. Ważne, żeby opisy produktu nie były ucięte – zdecydowanie lepsza krótka i zwięzła treść niż zdanie przerwane w połowie.
2. Umieszczenie w opisie rozszerzonym informacji o liczbie komentarzy i ocenie, wpływa pozytywnie na decyzje zakupie.
3. Pozytywną praktyką jest także zamieszczenie informacji o dostępności produktu (pozwala to zaoszczędzić czas użytkowników szukających konkretnego towaru).

Wdrażamy rich snippets

Jeżeli jeszcze zastanawiasz się, czy warto wdrażać rich snippets to uświadomienie sobie tego, że zwiększają one współczynnik klikalności (CTR) oraz polepszają ruch ukierunkowany na zakup produktu, powinno rozwiać wszelkie Twoje wątpliwości. Zdecydowanie warto korzystać z opisów rozszerzonych, pomaga to bowiem wyróżnić się na tle trudnej i coraz bardziej wymagającej konkurencji. W przypadku kiedy nie wiesz, w jaki sposób zaimplementować na swojej stronie rich snippets najlepszym rozwiązaniem okazać się może agencja SEO – powierzając to zadanie profesjonalistom, będziesz mieć pewność, że prawidłowo działające opisy wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie witryny.

Jedna odpowiedź do “Czy warto wdrożyć rich snippets w branży e-commerce?”

  1. […] Dane strukturalne – bardzo dobry sposób na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Wprowadzając dane strukturalne możemy uzyskać w wynikach dodatkowe pola informacyjne o naszej firmie tj. gwiazdki oceny, zakres cenowy, zdjęcia itp. […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SEO BLOG

Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

pozycjonowanie stron za darmo
Pozycjonowanie stron za darmo

Pozycjonowanie stron za darmo lub może inaczej, bardziej z zapytaniem. Czy można pozycjonować stronę za darmo? Niby pytanie samo...

content marketing
Content marketing

Content marketing pojawił się już w XVIII wieku, kiedy Benjamin Franklin opublikował „Almanach biednego Ryszarda” w celu promowania swoich...

przechwytywanie darmowych domen
Przechwytywanie darmowych domen pod zaplecze pozycjonerskie

Przechwytywanie darmowych domen pod zaplecze pozycjonerskie wcale nie musi być trudne i wiąże się to z małym algorytmem zadań...

pozyskiwanie linków
Jak pozyskiwanie linków wpływa na pozycjonowanie?

Pozyskiwanie linków zewnętrznych z wysoko notowanych stron to z pewnością ważny, o ile nie kluczowy element skutecznego pozycjonowania witryny....

SEO BLOG