Spam w Google Analytics

Łukasz Wesołowski | 27 listopada 2018 | Optymalizacja | 2 komentarze

spam Google Analytics

Posiadając własną stronę internetową każdy z nas chce, aby była ona odwiedzana przez jak największą ilość użytkowników. Dumnie stawiamy naszą stronę, dodajemy kod śledzenia Google Analytics i czekamy na pierwsze wizyty. Oczywiście pojawiają się one z czasem i wiele zależy od tego o czym jest nasza strona czy sklep, jak są promowane itp. Pewnego dnia sprawdzając statystyki nagle widzimy wzrost odwiedzin o nieproporcjonalną liczbę i do tego współczynnik odrzuceń wynosi 100%. To jest spam w Google Analytics i jest sposób na to aby z nim powalczyć.

Jak ustawić filtr w Analytics ?

Jednym i w sumie wobec mnie najbardziej skutecznym sposobem na odfiltrowanie spamu w Google Analytics jest ustawienie filtra. Nie jest to skomplikowana czynność i zajmuje nie więcej niż jedną minutę. Ja korzystam ze sprawdzonego sposobu i predefiniowanego filtra lecz wiem, że są osoby które ustawiają filtry niestandardowy. Aby ustawić filtr na spam w Google Analytics wystarczy tylko postępować po kolei :

  1. Logujemy się na nasze konto Analytics i wchodzimy w administracja
  2. Wybieramy odpowiednio: konto, usługę i widok danych.
  3. W widoku danych wchodzimy w zakładkę Filtry.
  4. Wybieramy dodaj-filtr
  5. Ustawiamy filtr jak na poniższym obrazku:
    Nazwa filtra (Tutaj wpisujemy nazwę jak nasz filtr będzie się nazywał)
    Typ filtra (Predefiniowany)
    Wyklucz / liczba wizyt na tej nazwie hosta / równe
    – Wpisujemy nazwę hosta jaki chcemy przefiltrować czyli w naszym przypadku wykluczyć, aby się nie pojawiał w statystykach
    ustawianie filtra

Takie ustawienie u mnie sprawdza się dobrze i prawidłowo odfiltrowuje wszelkie niechciane źródła odwiedzin. Jednak abyśmy wiedzieli skąd przychodzi nasz spam w Google Analytics to musimy wyszukać host odsyłający (referral). W tym celu udajemy się do:

  1. Strona główna
  2. Pozyskiwanie
  3. Przegląd (wybieramy referral). W moim jednym z przypadków był taki host
    spam host

Jeśli zauważycie u siebie w Google Analytics w zakładce Czas rzeczywisty takie coś jak : /h/368161.html to możecie być pewni, że właśnie wasze statystyki spamowe się zwiększają. W przypadku dużych serwisów które mają w tysiącach UU, spam w liczbach kilkudziesięciu odwiedzin zginie gdzieś na końcu statystyki. Jednak młode i świeże strony www mogą mieć problem z oszacowaniem prawidłowej liczby odwiedzin, jeśli ich serwis jest odwiedzany przez kilka lub kilkanaście osób dziennie.

Skąd pojawia się spam na stronie

To pytanie zadaje sobie wiele osób, a w szczególności te które jeszcze na dobrze nie zaczęły ich pozycjonować ani reklamować w żaden sposób. Poniżej podaję listę hostów skąd trafia do mnie spam. Bynajmniej jak na razie gdyż co jakiś czas pojawia się nowe źródło.

get-more-freele-visitors.info
costabarocca.dfix.it
we-ping-for-youeed.info
earn-moneyen.info
worldwide-seo-services.com
seo-services-with-results.com
tbffinance.com
get-seo-help.com
bayareacremation.com
free-seo-consultation.com
affordable-link-building.com
krumbleof-ads.info
krumble-adsist.info

Co chwilę na tablicach Facebooka w różnych grupach pojawiają się zapytania osób odnośnie spamu w Google Analytics i najlepszym sposobem jest po prostu go odfiltrować. Kwestia bezpieczeństwa w przypadku używania wtyczek WordPress to już całkowicie inna sprawa, ale taki spam nie jest groźny.

2 odpowiedzi na “Spam w Google Analytics”

  1. […] narzędzie, z którego warto korzystać w celu monitorowania pozycji strony. Aby skorzystać z Google Analytics, należy dodać kod śledzenia na swojej stronie, a następnie monitorować statystyki dotyczące […]

  2. […] kodu źródłowego zarchiwizowanych stron, co pozwala na analizę implementacji kodu oraz google analytics code. Aby to zrobić, należy otworzyć archiwalną wersję strony, a następnie kliknąć prawym […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SEO BLOG

Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

analiza linków SEO w Pythonie
Analiza linków SEO w Pythonie

Nawiązując do poprzedniego artykułu, nie mogłem odpuścić gdyż miałem zdecydowanie za mało danych. W tym artkule chciałbym zaprezentować wyniki...

Domain Rating – czy jest o co walczyć?

Ten artykuł jest analizą domain ranking w kontekście tego jak ta tematyka przewija się na różnych grupach SEO powodując...

poradnik SEO
Poradnik SEO – Jak samemu pozycjonować strony internetowe?

Pozycjonowanie stron internetowych jest jednym z kluczowych elementów skutecznej strategii marketingu online. Jest to proces optymalizacji witryny internetowej, aby...

wayback machine
Wayback Machine – Kompleksowy przewodnik po archiwum internetowym

W dzisiejszym świecie cyfrowym, gdzie zawartość internetowa jest nieustannie aktualizowana, a strony internetowe znikają, Wayback Machine stanowi nieocenione narzędzie...

SEO BLOG