Allegro Ads – czym jest i czy warto z niego korzystać?

Łukasz Wesołowski | 25 września 2023 | Poradnik | Jeden komentarz

Allegro Ads

Prowadzenie działalności handlowej na Allegro może być bardzo opłacalne. Dla wielu ludzi portal ten jest pierwszym miejscem, w którym szukają konkretnych produktów. Każda firma czy sklep powinien zatem zadbać o swoją obecność w tym miejscu, bowiem bez tego traci się dostęp do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów. Nie jest to jednak proste, bowiem niezależnie od rodzaju oferowanych produktów, zawsze trzeba się tam liczyć z bardzo dużą konkurencją. Istnieją jednak narzędzia, dzięki którym można skutecznie reklamować swoją ofertę i wyróżniać ją na tle innych.

Allegro Ads – jak zacząć?

Allegro Ads to narzędzie służące do reklamowania się na tym portalu aukcyjnym. Zostało ono przygotowane przez samo Allegro, aby umożliwić swoim użytkownikom skuteczniejszą promocję i docieranie z ofertami do szerokiego grona odbiorców. W przypadku portalu, z którego korzysta tak wielu ludzi możliwość zorganizowania dodatkowej kampanii reklamowej i wybicia się na tle całej konkurencji jest niezwykle ważne.

Istotne jest również to, że do korzystania z Allegro Ads nie jest potrzebne żadne doświadczenie ani wiedza z zakresu marketingu. Dzięki temu narzędzie jest dostępne dla każdego, nawet dla użytkowników, które nie prowadzą działalności handlowej na dużą skalę.

Aby zacząć reklamować się na Allegro, należy założyć osobne konto w panelu Allegro Ads. Zajmuje to kilka chwil, a sam panel jest prosty w obsłudze. Przed przystąpieniem do działania warto poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z tym tematem i poznanie podstawowych rodzajów reklam, jakie są tu oferowane. Dzięki temu można dobrać takie rozwiązania i kampanie, jakie idealnie będą dopasowane do potrzeb danego użytkownika.

Jak ustawić Allegro Ads?

Użytkownik planujący swoją kampanię reklamową ma do wyboru szereg parametrów, które znacznie wpływają na przebieg oraz efekty promocji. Przede wszystkim należy zapoznać się z podstawowymi rodzajami reklamy, jakie można tu ustawić:

Oferta sponsorowana

Jedną z najpopularniejszych opcji wybieranych w Allegro Ads jest oferta sponsorowana. Ustawiając taką kampanię należy dobrze przemyśleć powiązane z nią słowa kluczowe. To według nich algorytmy Allegro będą bowiem decydowały, czy wyświetlić konkretną reklamę użytkownikowi szukającemu danej rzeczy.

Oferty sponsorowane pojawiają się na samej górze w wynikach wyszukiwania, co daje ogromną przewagę nad konkurencją. Co ważne, są one rozliczane od kliknięcia – reklamodawca ponosi zatem koszty jedynie od każdego użytkownika, który rzeczywiście wejście na jego ogłoszenie.

Reklama graficzna

W różnych miejscach Allegro wyświetlane są banery, prezentujące graficznie konkretne produkty. Wykupienie takiej reklamy daje przede wszystkim znaczne szanse na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Pozwala ona również na sporą dowolność, jeśli chodzi o wygląd baneru. Użytkownik może z jednej strony wybrać jeden z dostępnych szablonów, ale Allegro dopuszcza stosowanie również własnej grafiki.

Reklamy na serwisach partnerskich

Allegro współpracuje z wieloma dużymi portalami internetowymi. Użytkownicy Allegro Ads mogą reklamować się dzięki temu w wielu innych miejscach. Allegro wyświetla reklamy również na Facebooku, co przy umiejętnym dobraniu treści pozwala na dotarcie do naprawdę dużego grona odbiorców. Dość istotną kwestią jest samo pozycjonowanie takiej kampanii.

Jak przygotować kampanię Allegro Ads?

Oprócz wybrania danego rodzaju reklamy, należy również ustalić szereg innych parametrów. Bardzo ważny jest budżet przeznaczony na daną kampanię. Nie zawsze trzeba wydawać wiele na skuteczną reklamę, bowiem dobrze przemyślana i mniejsza kampania może być znacznie lepsza. Allegro daje tu spore możliwości. Użytkownik może wybrać na przykład precyzyjny zasięg – w takim wypadku reklama dociera jedynie do osób szukających konkretnych produktów – lub szersze działanie. Pamiętajmy, że darmowe zdjęcia także mogą być bardzo przydatne i warto je wybrać rozsądnie.

W przypadku ofert sponsorowanych bardzo ważne jest wpisanie odpowiednich słów kluczowych. Bez tego nawet bardzo dobra oferta może nie dotrzeć do klientów, którzy szukają danych produktów.

Allegro bez firmy – czy jest możliwe?

Polskie prawo pozwala na prowadzenie działalności na Allegro bez posiadania firmy. W takim przypadku jest ona jednak dość ograniczona. Bez firmy można prowadzić działalność nierejestrowaną, której dochód nie może przekraczać połowy obowiązującego w danym momencie wynagrodzenia minimalnego. Płaca minimalna od 1 lipca 2023 roku wynosi w Polsce 3600 zł brutto. 50% z tej sumy nie jest być może wielką kwotą, niemniej jednak rozwiązanie to pozwala na prowadzenie ograniczonej sprzedaży na Allegro bez żadnych dodatkowych formalności.

Jedna odpowiedź do “Allegro Ads – czym jest i czy warto z niego korzystać?”

  1. […] Marketing – Możemy używać Google Trends do badania rynku i optymalizacji kampanii reklamowych. Możemy sprawdzać, jakie słowa kluczowe są najbardziej popularne w danej branży lub niszy, jak zmieniają się trendy sezonowe lub cykliczne, jak reagują użytkownicy na różne wydarzenia lub promocje, jakie są powiązane zapytania lub tematy itp. Możemy również porównywać nasze produkty lub usługi z konkurencją i dostosowywać naszą strategię marketingową do potrzeb i preferencji klientów. Również może ono nam posłużyć przy planowaniu kampanii takich jak Allegro Ads. […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    ×

    Darmowa wycena pozycjonowania

    Formularz wykorzystuje Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, jak przetwarzane są twoje dane.

    SEO BLOG

    Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

    jak założyć sklep internetowy
    Jak założyć sklep internetowy? E-commerce krok po kroku

    Rozwój cyfrowych technologii i zmieniające się nawyki zakupowe sprawiają, że e-commerce staje się coraz ważniejszą częścią gospodarki. Zastanawiasz się,...

    menedżer reklam facebook
    Menedżer reklam na Facebook (Meta) – przewodnik

    Większość z nas wie, że reklama na Facebooku (teraz części Meta) jest kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Czy...

    brief kreatywny
    Co to jest brief kreatywny?

    Brief kreatywny stanowi kluczowy dokument w procesie komunikacji między firmą a agencją kreatywną. Jego celem jest zwięźle i jasno...

    narzędzie i strategie API
    Narzędzia i strategie zarządzania API – Przewodnik po najlepszych praktykach

    W dobie cyfrowej transformacji, zarządzanie API (Application Programming Interfaces) staje się kluczowym elementem strategii biznesowych wielu firm. Efektywne zarządzanie...

    SEO BLOG