5 umiejętności które powinien mieć dobry copywriter

Łukasz Wesołowski | 14 października 2022 | Poradnik | Brak komentarzy

copywriter

Pisanie to czynność, na której może zarabiać prawie każdy, kto potrafi logicznie łączyć zdania i nie popełnia błędów ortograficznych. Jednak, aby pisać lepiej za większe pieniądze i zostać dobrym copywriterem potrzebnych jest kilka umiejętności, których już każdy nie posiada i nie będzie, bo pewnego poziomu nie przekroczy.

Kim jest copywriter?

Zanim zacznę piać o cechach dobrego copywritera, to warto powiedzieć, kim w ogóle jest copywriter. W największym skrócie jest to osoba zarabiająca na pisaniu, a że rynek potrzebuje wielu treści różnej jakości sprawia, że copywriterem może zostać prawie każdy, ale dobrym już znacznie mniej osób.

Po tych krótkich wyjaśnieniach czas przejść do opisu 5 umiejętności, jakie powinien mieć dobry copywriter.

Umiejętności, które powinien mieć copywriter:

  1. Umiejętność pisania

Nie chodzi tu o brak błędów ortograficznych, czy jakieś względnie przyzwoite układanie zdań. Jak ktoś chce być dobrym copywriterem, to musi wejść na wyższy poziom i pisać po prostu dobrze. Mieć łatwość w operowaniu słowem i dobrze je wykorzystywać.

Swoim pisaniem przemawiać do ludzi. Jak np. pisze teksty sprzedażowe, to pisać je tak, żeby ludzi zaczęli myśleć, że ten produkt powinni kupić. Jest to szerokie pojęcie, ale w każdym jego aspekcie dobry copywriter musi sobie radzić ponadprzeciętnie. 

  1. Elastyczność tematów

Nie ma nic złego w tym, że ktoś wybija się w jednej, czy dwóch dziedzinach, jednak dobry copywriter musi mieć elastyczność tematów. Musi swoim zakresem obejmować ich jak najwięcej, wtedy będzie miał możliwość zdobycia większej ilości zleceń. Jednym z nich może być hasło: pozycjonowanie stron Warszawa, które nie należy do trudnych tematów.

Nie musi być ekspertem, ale powinien potrafić pisać na różne tematy. Rzecz jasna może mieć tematy, na których kompletnie się nie zna i się ich nie podejmuje. Jego zakres nie musi obejmować wiedzy od hodowli gołębi po fizykę kwantową, ale co logiczne im więcej tematów tym lepiej.

  1. Spożytkowanie zdobytej wiedzy

Wiąże się trochę z powyższym punktem. Copywriter nie musi się znać na wszystkim, ale wtedy powinien przeprowadzić research, zdobyć wiedzę, a potem ją spożytkować w ładnie ubrane słowa i wykonać zlecenie. Tak naprawdę praca copywritera, to po prostu inny dobór słów, tego co już jest w Internecie i copywriter „z wyższej półki” musi robić to dobrze.

Jak ktoś dostanie do napisania artykuł „sadzenie ogórków”, to czy on wymyśli nową technikę sadzenia ogórków? Czy wymyśli coś nowego? Nie. Po prostu inaczej ubierze w słowa to, co już jest w internecie, ważne, żeby potrafił zrobić, to dobrze.

  1. Ciągła nauka i doskonalenie

Nigdy nie jest się tak dobrym, aby nie móc być lepszym, dlatego zawsze trzeba doskonalić swoje umiejętności, przeskakiwać kolejne poziomy i zgarniać lepsze zlecenia. Jak ktoś stwierdzi, że już jest perfekcyjny i nie musi być lepszy, to może się okazać, że konkurencja go wyprzedziła i teraz to ona zgarnia lepsze zlecenia. Nauka pisania dobrych tekstów jest jak pozycjonowanie stron www dla pozycjonera.

Oczywiście dobry copywriter nigdy nie zostanie całkowicie bez zleceń, ale jego zarobki mogą się obniżyć i to konkurencja będzie zgarniała wszystko, co najlepsze, jeśli osiądzie na laurach. Zawsze można być lepszym i coś poprawić.

  1. Język korzyści

Często copywriter pisze teksty, które mają sprzedawać, a wówczas język korzyści jest doskonałą umiejętnością, która może zostawić konkurentów bez tej umiejętności daleko w tyle. Jest to pisanie tak, żeby klient zdecydował się kupić produkt, czy usługę. Można powiedzieć, że jest to niezauważalne, ale sugestywne namawianie do kupna, sugerując klientowi, że jest to coś, czego potrzebuje.

Wymieniając korzyści, zalety, ale nie mówiąc wprost kup. Umiejętne operowanie słowem powoduje, ze klient coraz bardziej jest przekonany, że ten produkt może rozwiązać jego problemy i przechyla się na szalę „kupię”. Na końcu, gdy klient jest już prawie w sidłach, po umiejętnym opisaniu produktu, można wezwać do działania – kup lub zamów.

Jak zleceniodawca dzięki opisowi produktu lub usługi zwiększy sprzedaż, to wpisze takiego copywritera do swojego notesu złotymi literami i będzie chciał podjąć dalszą współpracę, będzie skłonny również podnieść stawkę, bo w końcu dużo zyskuje, a nie wiadomo jak będzie z nowym „pisarzem”, dlatego język korzyści jest tak ważny. Chyba że piszę się artykuły eksperckie jak wcześniej wspomniane sadzenie ogórków, wówczas takiego języka się nie stosuje, liczy się wiedza dobrze przeniesiona na klawiaturę i ekran. Należy pamiętać, że angażujące teksty zdecydowanie wpływają na promowanie bloga i jest to świetna opcja dla każdego kto chce zwiększać widoczność swojej strony.

Wyżej wymienione cechy i umiejętności powinien mieć dobry copywriter, taki który wyróżnia się spośród wielu słabych i przeciętnych ludzi bijących w klawiaturę. Osoba z takimi umiejętnościami szybko wybije się ponadprzeciętność i będzie wykonywała wartościowe i dochodowe zlecenia, a inni pozostaną na słabym lub przeciętnym poziomie, wykonując niskiej i średniej jakości finansowej zlecenia. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SEO BLOG

Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

dropshipping
Dropshipping – kompletny przewodnik dla początkujących przedsiębiorców

Dropshipping – czym jest i jak działa ten model biznesowy? Dropshipping to model sprzedaży polegający na bezpośrednim wysyłaniu produktów...

shadowban
Co to jest shadowban?

Shadowban, zwany również ukrywaniem lub blokadą cieniującą, to subtelna kara nałożona przez Instagram na konta łamiące zasady platformy. Jest...

reklama na linkedin
Reklama na LinkedIn – jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową?

Czym jest reklama na LinkedIn? LinkedIn to największa na świecie platforma biznesowa, która skupia profesjonalistów z różnych branż. To...

jak założyć sklep internetowy
Jak założyć sklep internetowy? E-commerce krok po kroku

Rozwój cyfrowych technologii i zmieniające się nawyki zakupowe sprawiają, że e-commerce staje się coraz ważniejszą częścią gospodarki. Zastanawiasz się,...

SEO BLOG