fbpx

Przekierowanie 301 – jak je dobrze zrobić

Łukasz Wesołowski | 2 czerwca 2018 | Pozycjonowanie | Brak komentarzy

przekierowanie 301

Na temat przekierowania 301 mówi się bardzo wiele, nie powinno to zresztą dziwić, można nawet powiedzieć iż to alternatywa i rozwiązanie które ma bardzo często swoiste zastosowanie. Oczywiście przekierowanie stosujemy nie tylko w przypadku nałożenia kary przez Google, ale również wzmocnienia innej strony czy też zastosowaniu w kontekście nowej strony jaka posiada zupełnie odmienną i nową adresacją.

Czym są rzeczywiście przekierowania oraz kiedy należy je stosować?

 Wyobraźmy sobie sytuację, iż dana strona znika z internetu, nagle pewnego dnia nie ma na niej żadnej dotychczasowej treści a co za tym idzie zazwyczaj w takiej sytuacji następuje co oczywiste wspomniane przekierowanie. Oznacza to, iż pojawia się tutaj kwestia przeniesienia danych z jednej strony na drugą, tym samym ma to miejsce niemal zawsze gdy zmieniamy domenę lub najzwyczajniej w świecie zdecydowaliśmy się na przeniesienie podstrony.

Jak sprawdzić, czy takie posunięcie ma sens?

W pierwszej kolejności wykorzystajmy dostępne narzędzia takie jak Google Analytics, tutaj co oczywiście po zalogowaniu się do naszego konta, i przenieśmy się do znajdujące się tam raportu zachowanie. Kolejnym krokiem niech będzie wybranie ogółem w dostępnej tabeli która mieści się po prawej stronie i wyświetlamy pełny raport, dzięki czemu przeniesiemy się do znacznie większej tabeli gdzie znajduje się dużo danych, my skupmy się na polu wyszukiwania. Wklejamy tam adres strony jaką zamierzamy przenieść i sprawdzamy się czy generuje ona jakikolwiek ruch, przekonajmy się jednocześnie czy takie przekierowanie ma teraz sens.

W darmowej wersji konta Majestic SEO możemy również sprawdzić czy nasza strona jest warta przekierowania, tym samym czy występuje jakikolwiek ruch. Nawet w przypadku jego braku można rozważyć przeniesienie jej zwłaszcza w sytuacji gdy mówimy o dużej ilości znajdujących się na niej linków. Umożliwi to ich wykorzystanie w kontekście mocy jaka zostanie przekazana na inną stronę, co zapewne wpłynie na nią w optymalny co do tego sposób. Jeżeli jednak żaden ruch na danej stronie nie występuje czy nie ma na niej również jakichkolwiek linków, to przekierowanie mija się z sensem.

Czas na całościowe przekierowanie

W momencie gdy decydujemy się na przekierowanie powiedzmy ze starego sklepu internetowego na nowy, najlepszym rozwiązaniem nie jest przenoszenie pojedynczych podstron lecz najzwyczajniej w świecie od razu przekierować wszystkie stare adresy na aktualne i nowe.

Spotyka się sytuacje w której stosuje się przekierowanie starych podstron na których znajdują się produkty do zupełnie nowych podstron o adekwatnych do tego kategoriach, umożliwia to zwiększenie prawdopodobieństwa że potencjalny odbiorca trafi na jasno określoną podstronę. Dzięki temu zwiększamy szansę, iż w przypadku dużej ilości podstron, trafi na tą która najbardziej go w danym momencie interesuje, zwłaszcza w aspekcie konkretnych informacji, treści czy produktów. Całościowe przekierowanie sprawdzi się w przypadku większych sklepów i stron internetowych, gdzie nie zawsze zastosowanie przekierowania 1:1 ma uzasadnione do tego podstawy i gwarantuje odpowiedni efekt.

 Co powinniśmy wiedzieć o przekierowaniu?

 Wspomniane przekierowanie to metoda która umożliwia by serwer www przeglądanej w danym momencie strony internetowej poinformował naszą przeglądarkę o konieczności przejścia na inną zupełnie stronę internetową. Wszystko po to aby dotrzeć do treści które znajdowały się pod dotychczasowym do tego adresem i stronie internetowej, a tym samym nijako przekazania nam na ten temat określonej wiedzy. Metod na wykonanie przekierowania jest przynajmniej kilka, najczęściej spotykana to przeprowadzenie edycji pliku .htacces oraz co za tym idzie wdrożenie tak adekwatnych do tego reguł.

Najczęściej stosowanym przekierowanie jest 301 a więc trwale przeniesione, co za tym idzie jest ono odbierane przez wszystkie roboty Google jako przeniesienie treści która była dostępna pod jednym adresem na drugi, z uwzględnieniem tego iż tylko w tym drugim będzie ona występować. Oznacza to, iż nie dojdzie do duplikatu strony a tym samym moc przekierowania oraz treść dostępna jest i będzie wyłącznie pod jednym adresem docelowym. W większości sytuacji potencjalny odbiorca nawet nie zwraca uwagi na to, iż doszło do przekierowania gdyż dochodzi do w momencie załadowania danego pliku powiązanego ze stroną. Należy pamiętać o tym że przekierowanie 301 jest bardzo często stosowane w przypadku pozycjonowania stron internetowych, jednak należy używać go z rozwagą.

Jak wykonać przekierowanie 301?

 Zastanawiasz się nad tym, jak przekierować stronę bez www na taką z www, ewentualnie w odwrotnym do tego kierunku?

Jeżeli chodzi o przekierowanie domy z www na bez www to postępujmy w następujący sposób :

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domena.pl [NC]

RewriteRule ^(.*)$ http://domena.pl/$1 [L,R=301]

Kiedy pragniemy przekierować domenę bez www na www :

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domena.pl [NC]

RewriteRule ^(.*)$ http://www.domena.pl/$1 [L,R=301]

W sytuacji gdy zamierzamy przekierować konkretną podstronę na inną :

Tego typu przekierowanie jest stosowane zwłaszcza przez właścicieli stron internetowych, które chcą przekazać nie tylko moc na konkretną witrynę lecz jednocześnie nie dopuścić do duplikatu treści.

Wpisujemy jak powyżej

RedirectMatch 301 /kategoria/plik.php http://domena.pl

Istnieje jeszcze możliwość alternatywnego wykonania przekierowania pliku .htaccess, modyfikujemy go poprzez dodanie odpowiedniego kodu

W przypadku przekierowania PHP :

<?php
header(„Location: http://nowadomena.pl/index.php”);
die();
?>

W sytuacji gdy chodzi o przekierowanie JavaScript pamiętamy wyłącznie o dodaniu odpowiedniego kodu na naszej stronie

<script type=”text/javascript”>
window.location = „http://www.domena.pl”;
</script>

Podsumowanie Przekierowanie 301

Można śmiało powiedzieć, iż przekierowanie to pewnego rodzaju potencjał swoistej mocy jak i pewnego rodzaju narzędzie, które warto zwłaszcza w kontekście prowadzenia działań SEO i optymalizacji stron internetowych najzwyczajniej w świecie wykorzystać. Nie ma jakichkolwiek wątpliwości co do tego, iż przekierowanie 301 cieszy się sporym zastosowaniem gdy idzie o pozycjonowanie stron internetowych a więc podnoszenie ich pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej.

Przekierowanie 301 – jak je dobrze zrobić
4.4 (88.57%) 7 głosów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SEO BLOG

Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

pozyskiwanie linków
Jak pozyskiwanie linków wpływa na pozycjonowanie?

Pozyskiwanie linków zewnętrznych z wysoko notowanych stron to z pewnością ważny, o ile nie kluczowy element skutecznego pozycjonowania witryny....

algorytm wyszukiwania
Zaawansowane operatory wyszukiwania – kontra – algorytm wyszukiwania

Operatory wyszukiwania, a szczególnie zaawansowane operatory wyszukiwania mają pomagać w przeprowadzeniu dość prostej czynności. Jednak chcąc uzyskać oczekiwane efekty...

Błąd 404 i jego wpływ na pozycjonowanie

Błąd 404 – Wyobraźmy sobie taką sytuację gdy użytkownik chce wejść na konkretną podstronę, jednak na ekranie jego komputera...

link building
Link Building i Marketing szeptany – 2 sposoby na skuteczną reklamę w sieci.

Spis treści: 1. Czym jest link building ? 2. Czym jest marketing szeptany ? 3. Który wybrać? A może...

SEO BLOG