fbpx

Pozycjonowanie Google Maps

Łukasz Wesołowski | 24 listopada 2018 | Pozycjonowanie | 3 komentarze

pozycjonowanie w Google maps

Pozycjonowanie Google Maps

Dziś posiadanie firmowej strony internetowej nie jest niczym nadzwyczajnym. Jednak samo posiadanie strony www to jeszcze nie koniec promocji w internecie. Bardzo przydatne w tym przypadku jest pozycjonowanie Google Maps, które polega na pojawieniu się naszej firmy w wyszukiwarce internetowej po wpisaniu nazwy firmy w pole wyszukiwarki.

Każdego dnia z aplikacji Google Maps korzysta tysiące użytkowników. Warto jest zadbać o to, aby nasza firma wyświetlała się poprawnie w mapach Google z racji tego, że internet to największa baza firm jaka powstała. Warto pomyśleć o tym nawet gdy nie posiadamy firmowej strony internetowej.

Jak pozycjonować w Google Maps?

Przede wszystkim na samym początku musimy zadbać o to, aby stworzyć konto Google gdyż bez takiego konta pozycjonowanie Google Maps nie będzie możliwe. Jeśli już się zarejestrujemy w Google pora na konkretne działania.

  1. Nazwa firmy – musimy wpisać prawidłową nazwę firmy, która będzie wyświetlała się bezpośrednio w wizytówce firmy. Działanie takie pozwoli ewentualnym klientom obyć się z nazwą i łatwiej będzie ona kojarzona. Musimy na tym etapie zastanowić się również nad prawidłowym wyborem słów kluczowych po których nasza firma będzie wyszukiwana w wyszukiwarce Google.
  2. Uzupełnienie danych kontaktowych – w tym miejscu musimy uzupełnić wszelkie i aktualne dane teleadresowe. Dane takie jak adres firmy, telefon do firmy oraz adres strony www to pozycje wręcz obowiązkowe jeśli chcemy prawidłowo pozycjonować się w Google Maps.
  3. Obrazy i grafika – w tym miejscu możemy dodać nasze firmowe logo oraz inne zdjęcia przedstawiające naszą firmę z najlepszej strony. Należy pamiętać, że im zdjęcia są bardziej profesjonalne tym więcej klientów mogą przyciągnąć.
  4. Opinie Google – jeśli nasza firma istnieje już od jakiegoś czasu, a dopiero zakładamy dla niej wizytówkę warto poprosić poprzednich klientów o wystawienie opinii w Google. Nie dość, że jest to pomoc dla przyszłych klientów to również wyróżniamy się bezpośrednio na tle naszych konkurentów.
  5. Linkowanie firmy – krótko mówiąc linkbuilding dla naszej firmy. W tym przypadku idealnie nadaje się linkowanie ze stron gdzie możemy zostawić dane teleadresowe czyli NAP (name, address, phone). takie zabiegi nazywane są jako pozycjonowanie lokalne i doskonale sprawdza się w przypadku firm, którym zależy na pozyskaniu klienta z danego rejonu.
  6. Dane strukturalne – bardzo dobry sposób na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Wprowadzając dane strukturalne możemy uzyskać w wynikach dodatkowe pola informacyjne o naszej firmie tj. gwiazdki oceny, zakres cenowy, zdjęcia itp.

Klient z internetu

Jeśli nasza wizytówka Google Maps jest wykonana prawidłowo to powinniśmy w ciągu kilku dni zauważyć jej obecność przy wpisywaniu brandu lub powiązanych fraz kluczowych. Jednak zanim dane naszej firmy zaczną się wyświetlać musimy jeszcze naszą firmę zweryfikować w Google. W końcu pozycjonowanie Google Maps to na dobra sprawę działania reklamowe, więc Google musi mieć pewność, że firma ta należy do nas. W przeciągu tygodnia powinien dojść do nas list, który będzie zawierał kod autoryzacyjny. Po poprawnej autoryzacji wizytówka Google będzie się wyświetlała i tym samym nasza firma pojawi się na mapach Google.

W tym momencie jesteśmy gotowi na to, że możemy przyjąć naszego pierwszego klienta z internetu. Należy pamiętać o tym, że w każdym momencie możemy nanosić zmiany co do naszej firmy w Google.

3 odpowiedzi na “Pozycjonowanie Google Maps”

  1. Karolina pisze:

    Bardzo ciekawy artykuł…nie posiadałam tak dużej wiedzy w tym zakresie

  2. Łukasz pisze:

    Kolejny ciekawy aspekt pozycjonowania 🙂 Jeśli jest taka możliwość to oprócz wysokich pozycji w wyszukiwarce, tutaj też warto zadbać o widoczność. Tak samo ciekawym obszarem pozycjonowania jest pozycjonowanie aplikacji w sklepach internetowych 🙂

  3. […] Kwestią podstawową zakładania profilu na mapie na pewno jest posiadanie adresu konkretnego, pod którym będzie możliwe odebranie poczty. Na pewno to wynika wyłącznie z jednego powodu. Chodzi o konieczność przejścia przez weryfikacyjny proces. Podczas tego procesu na adres podany zostaje przesłana pocztówka z kodem nadrukowanym. Adres może być siedzibą firmy czy też miejscem zamieszkania. Poza tym Google dokładnie weryfikuje nasz adres poprzez: Street View. Tak naprawdę to sprawdzany jest szyld na budynku. Może to być wyzwaniem chociażby dla internetowych sklepów, które takowego nie posiadają. Lokalizacja dokładna ma olbrzymi wpływ na wszelkie wyszukiwania. Dlatego również siedziba, która jest zlokalizowana bardziej na obrzeżach, to zamiast w centrum miasta dużego mieć może utrudnienia przebicia się do wszelkich odbiorców. Warto również zapoznać się z tematyką pozycjonowania w Google maps. […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SEO BLOG

Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

problem z WordPressem
Problem z WordPressem

Problem z WordPressem może wystąpić nagle i nawet tak jak w moim przypadku, przy obowiązkowej aktualizacji zastałem dziwny błąd...

usuwanie historii Google
Usuwanie historii Google – wyczyść przeglądarkę

Usuwanie historii Google jest czasami przydatną metodą jeśli mamy zamiar zoptymalizować naszą przeglądarkę. Każda z najpopularniejszych wyszukiwarek, a mowa...

seo copywriting
SEO copywriting – co to jest?

Pisanie tekstów pod SEO, czyli tak zwany seo copywriting niewątpliwie stanowi dosyć atrakcyjną formę zarabiania pieniędzy. Jednocześnie nie należy jednak...

google moja firma
Jak poprawnie dodać firmę do Google Maps?

Firma w Google Maps brzmi dla Ciebie jak magia? Nie ma co się martwić, gdyż dodanie naszej działalności wraz...

SEO BLOG