fbpx

Pozycjonowanie Google Maps

Łukasz Wesołowski | 24 listopada 2018 | Pozycjonowanie | 2 komentarze

pozycjonowanie w Google maps

Pozycjonowanie Google Maps

Dziś posiadanie firmowej strony internetowej nie jest niczym nadzwyczajnym. Jednak samo posiadanie strony www to jeszcze nie koniec promocji w internecie. Bardzo przydatne w tym przypadku jest pozycjonowanie Google Maps, które polega na pojawieniu się naszej firmy w wyszukiwarce internetowej po wpisaniu nazwy firmy w pole wyszukiwarki.

Każdego dnia z aplikacji Google Maps korzysta tysiące użytkowników. Warto jest zadbać o to, aby nasza firma wyświetlała się poprawnie w mapach Google z racji tego, że internet to największa baza firm jaka powstała. Warto pomyśleć o tym nawet gdy nie posiadamy firmowej strony internetowej.

Jak pozycjonować w Google Maps?

Przede wszystkim na samym początku musimy zadbać o to, aby stworzyć konto Google gdyż bez takiego konta pozycjonowanie Google Maps nie będzie możliwe. Jeśli już się zarejestrujemy w Google pora na konkretne działania.

  1. Nazwa firmy – musimy wpisać prawidłową nazwę firmy, która będzie wyświetlała się bezpośrednio w wizytówce firmy. Działanie takie pozwoli ewentualnym klientom obyć się z nazwą i łatwiej będzie ona kojarzona. Musimy na tym etapie zastanowić się również nad prawidłowym wyborem słów kluczowych po których nasza firma będzie wyszukiwana w wyszukiwarce Google.
  2. Uzupełnienie danych kontaktowych – w tym miejscu musimy uzupełnić wszelkie i aktualne dane teleadresowe. Dane takie jak adres firmy, telefon do firmy oraz adres strony www to pozycje wręcz obowiązkowe jeśli chcemy prawidłowo pozycjonować się w Google Maps.
  3. Obrazy i grafika – w tym miejscu możemy dodać nasze firmowe logo oraz inne zdjęcia przedstawiające naszą firmę z najlepszej strony. Należy pamiętać, że im zdjęcia są bardziej profesjonalne tym więcej klientów mogą przyciągnąć.
  4. Opinie Google – jeśli nasza firma istnieje już od jakiegoś czasu, a dopiero zakładamy dla niej wizytówkę warto poprosić poprzednich klientów o wystawienie opinii w Google. Nie dość, że jest to pomoc dla przyszłych klientów to również wyróżniamy się bezpośrednio na tle naszych konkurentów.
  5. Linkowanie firmy – krótko mówiąc linkbuilding dla naszej firmy. W tym przypadku idealnie nadaje się linkowanie ze stron gdzie możemy zostawić dane teleadresowe czyli NAP (name, address, phone). takie zabiegi nazywane są jako pozycjonowanie lokalne i doskonale sprawdza się w przypadku firm, którym zależy na pozyskaniu klienta z danego rejonu.
  6. Dane strukturalne – bardzo dobry sposób na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Wprowadzając dane strukturalne możemy uzyskać w wynikach dodatkowe pola informacyjne o naszej firmie tj. gwiazdki oceny, zakres cenowy, zdjęcia itp.

Klient z internetu

Jeśli nasza wizytówka Google Maps jest wykonana prawidłowo to powinniśmy w ciągu kilku dni zauważyć jej obecność przy wpisywaniu brandu lub powiązanych fraz kluczowych. Jednak zanim dane naszej firmy zaczną się wyświetlać musimy jeszcze naszą firmę zweryfikować w Google. W końcu pozycjonowanie Google Maps to na dobra sprawę działania reklamowe, więc Google musi mieć pewność, że firma ta należy do nas. W przeciągu tygodnia powinien dojść do nas list, który będzie zawierał kod autoryzacyjny. Po poprawnej autoryzacji wizytówka Google będzie się wyświetlała i tym samym nasza firma pojawi się na mapach Google.

W tym momencie jesteśmy gotowi na to, że możemy przyjąć naszego pierwszego klienta z internetu. Należy pamiętać o tym, że w każdym momencie możemy nanosić zmiany co do naszej firmy w Google.

Pozycjonowanie Google Maps
3.4 (67.27%) 11 głosów

2 odpowiedzi na “Pozycjonowanie Google Maps”

  1. Karolina pisze:

    Bardzo ciekawy artykuł…nie posiadałam tak dużej wiedzy w tym zakresie

  2. Łukasz pisze:

    Kolejny ciekawy aspekt pozycjonowania 🙂 Jeśli jest taka możliwość to oprócz wysokich pozycji w wyszukiwarce, tutaj też warto zadbać o widoczność. Tak samo ciekawym obszarem pozycjonowania jest pozycjonowanie aplikacji w sklepach internetowych 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SEO BLOG

Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

algorytm wyszukiwania
Zaawansowane operatory wyszukiwania – kontra – algorytm wyszukiwania

Zaawansowane operatory wyszukiwania – kontra – algorytm wyszukiwania5 (100%) 2 głosów

Błąd 404 i jego wpływ na pozycjonowanie

Błąd 404 – Wyobraźmy sobie taką sytuację gdy użytkownik chce wejść na konkretną podstronę, jednak na ekranie jego komputera...

link building
Link Building i Marketing szeptany – 2 sposoby na skuteczną reklamę w sieci.

Spis treści: 1. Czym jest link building ? 2. Czym jest marketing szeptany ? 3. Który wybrać? A może...

google voice search
Google Voice Search — Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe

Google Voice Search to usługa, która jest obecna już od dawna na rynku, ale dopiero ostatnimi czasy zyskuje wiele...

SEO BLOG