Jak poprawnie dodać firmę do Google Maps?

Łukasz Wesołowski | 10 lipca 2019 | Optymalizacja | 2 komentarze

google moja firma

Firma w Google Maps brzmi dla Ciebie jak magia? Nie ma co się martwić, gdyż dodanie naszej działalności wraz z dodatkowymi informacjami to nic trudnego. Dodawanie wizytówki swojej firmy do Google Maps jest konieczne, aby móc w ogóle wykonać spacer wirtualny. Nie jest to jednak jedyny powód, dla którego powinniśmy to zrobić. Ma to również wpływ na pozycjonowanie lokalne firmy, co w przypadku niektórych przedsiębiorstw okazuje się bardzo opłacalne. Co więcej Google zakłada sam wizytówki nowym firmom i to bez pytania o zgodę właścicieli. Jak to się dzieje? Wyszukiwarka pobiera z ogólnodostępnych źródeł dane przedsiębiorstw. Firmy dodane w ten sposób wyświetlane są jako niezweryfikowane wizytówki. Nasz cel to założenie nowej wizytówki czy też przejęcie dostęp do wizytówki niezweryfikowanej.

Nie ma naszej firmy w mapach Google – dodajmy ją.

Jak powinniśmy dodać wizytówkę Google? Możemy jak najbardziej samodzielnie dodać swoją firmę do map. Musimy wiedzieć, że mniej więcej dwa tygodnie oczekuje się na listowną weryfikację. Aby przejść przez cały proces powinniśmy wejść na stronę www.business.google.com/add/info. Następnie uzupełniamy dane firmy w Google Maps. Kolejny krok to prośba o listowną weryfikację. Google na nasz adres prześle specjalny list, który zawiera kod do weryfikacji naszej wizytówki. W liście będzie się także znajdowała instrukcja gdzie dokładnie wpisać ten kod. A gdy nasza firma jest już w mapach, ale widnieje jako niezweryfikowana? W Mapy Google wpisujemy nazwę firmy bądź też jej fragment. Gdy odnajdujemy firmę, to klikamy w jej wizytówkę. W miejscu adresu widoczny jest napis „Zgłoś prawo do tej firmy”. Po kliknięciu przekierowani zostaniemy do strony odpowiedniej. Tam pojawi się kilka możliwych opcji. Będzie to: listowna weryfikacja, szybka telefoniczna weryfikacja czy też szybka mailowa weryfikacja.

A jak należy stworzyć wizytówkę w miejscu – Google Moja Firma?

Kwestią podstawową zakładania profilu na mapie na pewno jest posiadanie adresu konkretnego, pod którym będzie możliwe odebranie poczty. Na pewno to wynika wyłącznie z jednego powodu. Chodzi o konieczność przejścia przez weryfikacyjny proces. Podczas tego procesu na adres podany zostaje przesłana pocztówka z kodem nadrukowanym. Adres może być siedzibą firmy czy też miejscem zamieszkania. Poza tym Google dokładnie weryfikuje nasz adres poprzez: Street View. Tak naprawdę to sprawdzany jest szyld na budynku. Może to być wyzwaniem chociażby dla internetowych sklepów, które takowego nie posiadają. Lokalizacja dokładna ma olbrzymi wpływ na wszelkie wyszukiwania. Dlatego również siedziba, która jest zlokalizowana bardziej na obrzeżach, to zamiast w centrum miasta dużego mieć może utrudnienia przebicia się do wszelkich odbiorców. Warto również zapoznać się z tematyką pozycjonowania w Google maps.

Podsumowanie

Wizytówka Google jest potrzebna każdej firmie usługowej oraz produktowej. W zasadzie bez wizytówki Google w dzisiejszych czasach, ani rusz. Jest to element kampanii reklamowej. Musimy zdawać sobie sprawę, że obecnie wszyscy potencjalni klienci wyszukują towarów oraz usług właśnie w sieci. Najczęściej wybieramy firmę z naszej okolicy, a więc wizytówka w Google Maps naprawdę nam ułatwi proces wyszukiwania jak i także wybrania konkretnej firmy, z którą zamierzamy podjąć współpracę.

2 odpowiedzi na “Jak poprawnie dodać firmę do Google Maps?”

  1. Ideo Force pisze:

    Wizytówka w mapach Google to obecnie „must have”, którą każda marka musi posiadać 😉 Oczywiście firmy usługowe to raczej oczywistość to wiem, że niektórzy powiedzą po co zakładać Google Moja Firma dla sklepu e-commerce, który nie posiada oddziału do odbioru osobistego paczek. Ja byłbym jednak skłonny założyć taką wizytówkę, gdyż gdzieś siedziba firmy jest zarejestrowana i mimo to, że klienci nie mogą tam odbierać towarów to przynajmniej będą mogli znaleźć w wizytówce opinie o naszym sklepie 😉 A to jest już mega ważne – do tego odnośnik do strony oraz telefon, bądź sekcja pytań, która również coraz częściej jest odwiedzana przez potencjalnych klientów 😉

  2. Natalia pisze:

    Dziś chyba nie ma praktycznie firmy która nie posiada wizytówki Google. Jestem zdania że warto jest mieć taki wpis gdyż wielu ludzi szuka firm właśnie po wizytówce. Dobrze napisane !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    ×

    Darmowa wycena pozycjonowania

    Formularz wykorzystuje Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, jak przetwarzane są twoje dane.

    SEO BLOG

    Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

    jak dodać stronę do Google
    Jak dodać stronę do Google?

    Dodawanie strony do wyszukiwarki Google w szczególności osobom nie mającym zbyt dużego doświadczenia w tym zakresie, może sprawić sporo...

    Serwer podczas pracy
    Logi serwera w SEO – jak je czytać

    Logi serwera na którym stoi nasza strona mogą co nieco nam powiedzieć na temat tego co dzieje się „we...

    google merchant center
    Google Merchant Center

    Google Merchant Center jest jedną z usług Google, niezwykle przydatną dla przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą internetową. Polacy cenią sobie...

    problem z WordPressem
    Problem z WordPressem

    Problem z WordPressem może wystąpić nagle i nawet tak jak w moim przypadku, przy obowiązkowej aktualizacji zastałem dziwny błąd...

    SEO BLOG