Link Building i Marketing szeptany – 2 sposoby na skuteczną reklamę w sieci.

Łukasz Wesołowski | 3 marca 2019 | Pozycjonowanie | Jeden komentarz

link building

Spis treści:

1. Czym jest link building ?

2. Czym jest marketing szeptany ?

3. Który wybrać? A może oba?

Link building i marketing szeptany to jedne z najpopularniejszych sposobów marketingu internetowego na przyciągnięcie nowych klientów. Według różnych statystyk większość firm używa jednego z tych sposobów, a niektóre firmy wykorzystują je oba. Choć są do siebie podobne, to mają różne cele i różne działanie. Wykorzystywanie ich nie jest skomplikowane, a działania możemy wykonywać samodzielnie lub zdać się na agencje marketingowe. Czym zatem jest link building i marketing szeptany? Co dzięki nim możemy zyskać? Czy warto jest je stosować? Który z nich wybrać? Odpowiedzi na pytania, przydatne porady oraz wskazówki prezentujemy w dalszej części tekstu.

Czym jest link building?


Link building to pozyskiwanie linków zwrotnych, czyli tzw. backlinków. Służy on poprawie pozycji naszej witryny w wyszukiwarce internetowej, a co za tym idzie pozyskiwaniu nowych klientów z wyszukiwarki. Od początku istnienia Google link building był bardzo istotnym elementem, który określał przydatność i renomę strony. Choć obecnie jego wartość regularnie spada, to w dalszym ciągu jest jednym z podstawowych czynników decydujących o naszej pozycji w wyszukiwarce. Google na podstawie linków zamieszczonych do naszej strony na innych witrynach ocenia, jak bardzo nasza witryna jest lubiana i polecana. Im więcej linków do naszego serwisu znajduje się w internecie, tym lepiej ocenia naszą witrynę wyszukiwarka i wyżej umieszcza ją na liście wyników wyszukiwania. Wpływ oprócz ilości ma także jakość witryn, z jakich prowadzą linki do naszej strony. Czasami zdecydowanie warto pozyskać kilka linków z wartościowych serwisów niż kilkadziesiąt z nieaktywnych for internetowych. Wykonanie link buildingu odbywa się poprzez dodanie wpisu tekstowego — np. reklamy czy odpowiedzi na poprzedni post umieszczając przy tym link do naszej witryny.

Jeśli zależy nam na link buildingu i pozycji w wynikach wyszukiwania mamy kilka możliwości do wyboru. Zdecydowanie najpopularniejszą jest umieszczanie wpisów na tematycznych forach internetowych wraz z linkami do naszej strony. Dobrym posunięciem i często wykorzystywanym jest również dodawanie komentarzy na blogach czy pod artykułami tematycznymi dużych serwisów. Jeśli zależy nam na jakości, warto wykorzystać do tego celu artykuły sponsorowane. Wiele osób umożliwia dodanie za opłatą wpisu wraz z linkiem, a my w ten sposób pozyskamy link zwrotny z dobrej jakościowo witryny.

Głównym celem link buildingu jest podniesienie pozycji naszej witryny w wynikach wyszukiwarki Google. Dodatkowymi plusami jest zwiększenie rozpoznawalności marki i dodawanie wpisów z linkami w sieci. Część osób zachęcona komentarzem sprawdzi nasz link bezpośrednio i dokona np. zakupu na naszej stronie.

Czym jest marketing szeptany ?

Marketing szeptany to jedna z najciekawszych form marketingu internetowego polegająca na dodawaniu pozytywnych wpisów na temat naszej firmy i polecaniu usług marki. Liczne badania dowodzą, że osoby, które mają wybór dwóch nieznanych firm, w większości wybiorą tę, która jest polecana — nawet przez osoby obce. Dzięki temu marketing szeptany jest idealnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów, zwiększenie zasięgu firmy oraz informowanie nowych odbiorców o naszym istnieniu. Marketing szeptany polega na tworzeniu wpisów o naszej firmie, produkcie bądź usługach oraz przedstawianiu ich w korzystnym świetle. Umieszczać możemy je np. na forach tematycznych, stronach branżowych, na blogach/serwisach w komentarzach pod artykułami. Jednym z ciekawych rozwiązań jest wykorzystywane tekstów sponsorowanych. Są to dłuższe treści z subtelną reklamą poleceniem naszych usług. Publikuje się je na portalach tematycznych, a ich koszt rozpoczyna się już od kilku — kilkunastu złotych. Bardzo ważnym miejscem, gdzie możemy przeprowadzać marketing szeptany, są również media społecznościowe. Są to miejsca, w których znajduje się bardzo duża liczba użytkowników którzy są zainteresowani naszą branżą.

Poprzez marketing szeptany możemy zbudować pozytywny wizerunek marki, co z pewnością będzie przyczyniało się do wzrostu sprzedaży. Dzięki temu budujemy również relacje z klientem, który, nawet jeśli obecnie nie dokona zakupu, będzie kojarzył naszą firmę i wybierze ją w przyszłości. Głównym celem marketingu szeptanego jest zwiększenie popularności marki oraz polecenie produktów użytkownikom, aby Ci dokonywali zakupów w naszej firmie.

Który wybrać? A może oba?

Marketing szeptany i link building to dwa skuteczne sposoby marketingu internetowego. Ich wykorzystywanie jest bardzo skutecznie, efektywne oraz ekonomiczne. Na rynku istnieje wiele agencji reklamowych i marketingowych oraz freelancerów, którzy zajmują się oferowaniem tego typu usług. Ceny za najtańszy wpisy rozpoczynają się od. 1 zł a kończą na kilku złotych. Bez problemu możemy również zamówić większą ilość wpisów, dzięki czemu nie musimy bać się o efekty. Obie strategie nie przeszkadzają sobie nawzajem i możemy wykorzystywać je niezależnie od siebie lub jako uzupełnienie. Dobrym rozwiązaniem jest również hybryda obu sposobów, czyli połączenie ich. W takim wariancie wpisy mają treść merytoryczną a wraz z linkiem są umieszczane na poczytnych stronach. Mają one wielu czytelników i są dobre jakościowo od strony technicznej dla Google. Jest to jedna ze składowych wypływających na ogół strategii pozycjonowania strony w Google. Działanie takie jest nieco bardziej wymagające, gdyż musimy znaleźć witryny spełniające wymagania zarówno link buildingu, jak i marketingu szeptanego. Jednak gdy je znajdziemy, nie musimy dwukrotnie opłacać wykonania jednego i drugiego sposobu promocji.

Link building będzie zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem, gdy zależy nam na podniesieniu pozycji naszej strony w wyszukiwarce internetowej. Jest to korzystne rozwiązanie, gdy stawiamy na pozyskiwanie klientów poprzez wyszukiwarkę i chcemy, aby to oni wchodzi na naszą witrynę właśnie poprzez Google. Pozwala to uzyskiwać wiele wejść oraz pozyskiwać wielu klientów. W połączeniu z optymalizacją seo witryny możemy zautomatyzować pozyskiwanie ruchu. Z link buildingu korzystać możemy zarówno gdy rozwijamy dopiero biznes, lub gdy już jesteśmy uznaną marką i chcemy utrzymać dobrą pozycję. Umieszczenie strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania będzie wtedy bardzo korzystne.

Marketing szeptany jest dobrym rozwiązaniem szczególnie na starcie naszego biznesu. Pozwala poinformować dużą grupę osób o naszym istnieniu i naszej firmie. Budujemy również w ten sposób bardzo łatwo pozytywny wizerunek oraz możemy pozyskiwać klientów. Jest to szczególnie ważne w kontekście niszowej branży. Jeśli prowadzimy biznes w konkretnej — wąskiej grupie odbiorców możemy łatwo i bezpośrednio zaprezentować im swoją ofertę bez oczekiwania, że sami wpisując frazę w wyszukiwarkę znajdą nas.

Jedna odpowiedź do “Link Building i Marketing szeptany – 2 sposoby na skuteczną reklamę w sieci.”

  1. […] linku w wyniku merytorycznej dyskusji lub po przemyślanym komentarzu. Pisałem o tym w artkule link building i marketing szeptany i nadal jest to bardzo skuteczna […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    ×

    Darmowa wycena pozycjonowania

    Formularz wykorzystuje Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, jak przetwarzane są twoje dane.

    SEO BLOG

    Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

    pozycjonowanie stron za darmo
    Pozycjonowanie stron za darmo

    Pozycjonowanie stron za darmo lub może inaczej, bardziej z zapytaniem. Czy można pozycjonować stronę za darmo? Niby pytanie samo...

    content marketing
    Content marketing

    Content marketing pojawił się już w XVIII wieku, kiedy Benjamin Franklin opublikował „Almanach biednego Ryszarda” w celu promowania swoich...

    przechwytywanie darmowych domen
    Przechwytywanie darmowych domen pod zaplecze pozycjonerskie

    Przechwytywanie darmowych domen pod zaplecze pozycjonerskie wcale nie musi być trudne i wiąże się to z małym algorytmem zadań...

    pozyskiwanie linków
    Jak pozyskiwanie linków wpływa na pozycjonowanie?

    Pozyskiwanie linków zewnętrznych z wysoko notowanych stron to z pewnością ważny, o ile nie kluczowy element skutecznego pozycjonowania witryny....

    SEO BLOG