fbpx

Spam w Google Analytics

Łukasz Wesołowski | 27 listopada 2018 | Optymalizacja | Brak komentarzy

spam Google Analytics

Spam w Google Analytics

Posiadając własną stronę internetową każdy z nas chce, aby była ona odwiedzana przez jak największą ilość użytkowników. Dumnie stawiamy naszą stronę, dodajemy kod śledzenia Google Analytics i czekamy na pierwsze wizyty. Oczywiście pojawiają się one z czasem i wiele zależy od tego o czym jest nasza strona czy sklep, jak są promowane itp. Pewnego dnia sprawdzając statystyki nagle widzimy wzrost odwiedzin o nieproporcjonalną liczbę i do tego współczynnik odrzuceń wynosi 100%. To jest spam w Google Analytics i jest sposób na to aby z nim powalczyć.

Jak ustawić filtr w Analytics ?

Jednym i w sumie wobec mnie najbardziej skutecznym sposobem na odfiltrowanie spamu w Google Analytics jest ustawienie filtra. Nie jest to skomplikowana czynność i zajmuje nie więcej niż jedną minutę. Ja korzystam ze sprawdzonego sposobu i predefiniowanego filtra lecz wiem, że są osoby które ustawiają filtry niestandardowy. Aby ustawić filtr na spam w Google Analytics wystarczy tylko postępować po kolei :

  1. Logujemy się na nasze konto Analytics i wchodzimy w administracja
  2. Wybieramy odpowiednio: konto, usługę i widok danych.
  3. W widoku danych wchodzimy w zakładkę Filtry.
  4. Wybieramy dodaj-filtr
  5. Ustawiamy filtr jak na poniższym obrazku:
    Nazwa filtra (Tutaj wpisujemy nazwę jak nasz filtr będzie się nazywał)
    Typ filtra (Predefiniowany)
    Wyklucz / liczba wizyt na tej nazwie hosta / równe
    – Wpisujemy nazwę hosta jaki chcemy przefiltrować czyli w naszym przypadku wykluczyć, aby się nie pojawiał w statystykach
    ustawianie filtra

Takie ustawienie u mnie sprawdza się dobrze i prawidłowo odfiltrowuje wszelkie niechciane źródła odwiedzin. Jednak abyśmy wiedzieli skąd przychodzi nasz spam w Google Analytics to musimy wyszukać host odsyłający (referral). W tym celu udajemy się do:

  1. Strona główna
  2. Pozyskiwanie
  3. Przegląd (wybieramy referral). W moim jednym z przypadków był taki host
    spam host

Jeśli zauważycie u siebie w Google Analytics w zakładce Czas rzeczywisty takie coś jak : /h/368161.html to możecie być pewni, że właśnie wasze statystyki spamowe się zwiększają. W przypadku dużych serwisów które mają w tysiącach UU, spam w liczbach kilkudziesięciu odwiedzin zginie gdzieś na końcu statystyki. Jednak młode i świeże strony www mogą mieć problem z oszacowaniem prawidłowej liczby odwiedzin, jeśli ich serwis jest odwiedzany przez kilka lub kilkanaście osób dziennie.

Skąd pojawia się spam na stronie

To pytanie zadaje sobie wiele osób, a w szczególności te które jeszcze na dobrze nie zaczęły ich pozycjonować ani reklamować w żaden sposób. Poniżej podaję listę hostów skąd trafia do mnie spam. Bynajmniej jak na razie gdyż co jakiś czas pojawia się nowe źródło.

get-more-freele-visitors.info
costabarocca.dfix.it
we-ping-for-youeed.info
earn-moneyen.info
worldwide-seo-services.com
seo-services-with-results.com
tbffinance.com
get-seo-help.com
bayareacremation.com
free-seo-consultation.com
affordable-link-building.com
krumbleof-ads.info
krumble-adsist.info

Co chwilę na tablicach Facebooka w różnych grupach pojawiają się zapytania osób odnośnie spamu w Google Analytics i najlepszym sposobem jest po prostu go odfiltrować. Kwestia bezpieczeństwa w przypadku używania wtyczek WordPress to już całkowicie inna sprawa, ale taki spam nie jest groźny.

 

 

Spam w Google Analytics
5 (100%) 4 głosów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SEO BLOG

Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

pozyskiwanie linków
Jak pozyskiwanie linków wpływa na pozycjonowanie?

Pozyskiwanie linków zewnętrznych z wysoko notowanych stron to z pewnością ważny, o ile nie kluczowy element skutecznego pozycjonowania witryny....

algorytm wyszukiwania
Zaawansowane operatory wyszukiwania – kontra – algorytm wyszukiwania

Operatory wyszukiwania, a szczególnie zaawansowane operatory wyszukiwania mają pomagać w przeprowadzeniu dość prostej czynności. Jednak chcąc uzyskać oczekiwane efekty...

Błąd 404 i jego wpływ na pozycjonowanie

Błąd 404 – Wyobraźmy sobie taką sytuację gdy użytkownik chce wejść na konkretną podstronę, jednak na ekranie jego komputera...

link building
Link Building i Marketing szeptany – 2 sposoby na skuteczną reklamę w sieci.

Spis treści: 1. Czym jest link building ? 2. Czym jest marketing szeptany ? 3. Który wybrać? A może...

SEO BLOG