Jak przeprowadzić sprawny audyt strony?

Łukasz Wesołowski | 24 sierpnia 2018 | Optymalizacja | Brak komentarzy

audyt strony

Audyt strony są to działania, które mają na celu poznanie struktury serwisu. Wykonany przez sprawnego audytora pozwoli w krótkim czasie rozpoznać niedobory. I zaplanować kolejne kroki związane z pozycjonowaniem, które poprzedzi optymalizacja.

Audyt strony i zadania główne

– decydującym aspektem jest obecność strony głównej na szczycie listy wyszukiwania. Jeśli jest inaczej, będzie to pierwszy punkt do skorygowania na liście audytu.
– badanie parametrem „site” da pogląd na zestaw podstron na liście zindeksowanych pozycji. Brakujące podstrony lądują na liście spraw do załatwienia.
– kolejnym punktem jest ustalenie rozbieżności pomiędzy wersją mobilną i na komputery stacjonarne.

Prace do wykonania w obrębie strony

Kluczowym miejscem jest sekcja nagłówkowa – head. Rozpatruje się dwa tagi, mające zasadniczy wpływ na sposób prezentacji treści wyświetlanych przez przeglądarkę.
–„title” – tag prezentujący tytuły strony, który powinien być unikalny.
–„description” – tag, dzięki któremu przeglądarka wyświetla treści o stronie zgodnie z życzeniem właściciela.
– ocena treści serwisu powinna stwierdzić jego przydatność dla internautów na podstawie zestawu słów kluczowych porównany z listą sugestii prezentowanych przez przeglądarkę.
– również audyt strony przeprowadza się w poszukiwaniu duplikatów treści. W dalszych krokach zaleca się usunięcie niepożądanych fragmentów, gdyż zaniżają ocenę serwisu.

Indeksacja i dostępność dla robotów

W trakcie prac przeglądowych i audytu strony trzeba znaleźć dwa pliki i jedno polecenie.
– obecność mapy serwisu ułatwia robotom poruszanie się w jego zasobach.
– plik robot. txt informuje roboty wyszukiwarek, co mogą robić, odwiedzając serwis i jego podstrony.
– polecenie „noindex” również informuje roboty o możliwości indeksowania podstron.
Nie należy go nadużywać.

Linkowanie wewnętrzne i na zewnątrz

– linkowanie zewnętrzne to element pozycjonowania serwisu. Należy wnikliwie zbadać jego strukturę, ponieważ może wpływać na ocenę przydzieloną serwisowi przez roboty indeksujące. Często nazywany jako kompleksowy link building ma bardzo duże znaczenie w uzyskiwaniu lepszych pozycji.
– drugim istotnym elementem jest linkowanie wewnętrzne, którego prawidłowe wykonanie zapewnia bezkonfliktowe poruszanie się po zasobach serwisu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SEO BLOG

Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

jak dodać stronę do Google
Jak dodać stronę do Google?

Dodawanie strony do wyszukiwarki Google w szczególności osobom nie mającym zbyt dużego doświadczenia w tym zakresie, może sprawić sporo...

Serwer podczas pracy
Logi serwera w SEO – jak je czytać

Logi serwera na którym stoi nasza strona mogą co nieco nam powiedzieć na temat tego co dzieje się „we...

pozycjonowanie stron za darmo
Pozycjonowanie stron za darmo

Pozycjonowanie stron za darmo lub może inaczej, bardziej z zapytaniem. Czy można pozycjonować stronę za darmo? Niby pytanie samo...

google merchant center
Google Merchant Center

Google Merchant Center jest jedną z usług Google, niezwykle przydatną dla przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą internetową. Polacy cenią sobie...

SEO BLOG