Spam w Google Analytics

Łukasz Wesołowski | 27 listopada 2018 | Optymalizacja | 2 komentarze

spam Google Analytics

Posiadając własną stronę internetową każdy z nas chce, aby była ona odwiedzana przez jak największą ilość użytkowników. Dumnie stawiamy naszą stronę, dodajemy kod śledzenia Google Analytics i czekamy na pierwsze wizyty. Oczywiście pojawiają się one z czasem i wiele zależy od tego o czym jest nasza strona czy sklep, jak są promowane itp. Pewnego dnia sprawdzając statystyki nagle widzimy wzrost odwiedzin o nieproporcjonalną liczbę i do tego współczynnik odrzuceń wynosi 100%. To jest spam w Google Analytics i jest sposób na to aby z nim powalczyć.

Jak ustawić filtr w Analytics ?

Jednym i w sumie wobec mnie najbardziej skutecznym sposobem na odfiltrowanie spamu w Google Analytics jest ustawienie filtra. Nie jest to skomplikowana czynność i zajmuje nie więcej niż jedną minutę. Ja korzystam ze sprawdzonego sposobu i predefiniowanego filtra lecz wiem, że są osoby które ustawiają filtry niestandardowy. Aby ustawić filtr na spam w Google Analytics wystarczy tylko postępować po kolei :

  1. Logujemy się na nasze konto Analytics i wchodzimy w administracja
  2. Wybieramy odpowiednio: konto, usługę i widok danych.
  3. W widoku danych wchodzimy w zakładkę Filtry.
  4. Wybieramy dodaj-filtr
  5. Ustawiamy filtr jak na poniższym obrazku:
    Nazwa filtra (Tutaj wpisujemy nazwę jak nasz filtr będzie się nazywał)
    Typ filtra (Predefiniowany)
    Wyklucz / liczba wizyt na tej nazwie hosta / równe
    – Wpisujemy nazwę hosta jaki chcemy przefiltrować czyli w naszym przypadku wykluczyć, aby się nie pojawiał w statystykach
    ustawianie filtra

Takie ustawienie u mnie sprawdza się dobrze i prawidłowo odfiltrowuje wszelkie niechciane źródła odwiedzin. Jednak abyśmy wiedzieli skąd przychodzi nasz spam w Google Analytics to musimy wyszukać host odsyłający (referral). W tym celu udajemy się do:

  1. Strona główna
  2. Pozyskiwanie
  3. Przegląd (wybieramy referral). W moim jednym z przypadków był taki host
    spam host

Jeśli zauważycie u siebie w Google Analytics w zakładce Czas rzeczywisty takie coś jak : /h/368161.html to możecie być pewni, że właśnie wasze statystyki spamowe się zwiększają. W przypadku dużych serwisów które mają w tysiącach UU, spam w liczbach kilkudziesięciu odwiedzin zginie gdzieś na końcu statystyki. Jednak młode i świeże strony www mogą mieć problem z oszacowaniem prawidłowej liczby odwiedzin, jeśli ich serwis jest odwiedzany przez kilka lub kilkanaście osób dziennie.

Skąd pojawia się spam na stronie

To pytanie zadaje sobie wiele osób, a w szczególności te które jeszcze na dobrze nie zaczęły ich pozycjonować ani reklamować w żaden sposób. Poniżej podaję listę hostów skąd trafia do mnie spam. Bynajmniej jak na razie gdyż co jakiś czas pojawia się nowe źródło.

get-more-freele-visitors.info
costabarocca.dfix.it
we-ping-for-youeed.info
earn-moneyen.info
worldwide-seo-services.com
seo-services-with-results.com
tbffinance.com
get-seo-help.com
bayareacremation.com
free-seo-consultation.com
affordable-link-building.com
krumbleof-ads.info
krumble-adsist.info

Co chwilę na tablicach Facebooka w różnych grupach pojawiają się zapytania osób odnośnie spamu w Google Analytics i najlepszym sposobem jest po prostu go odfiltrować. Kwestia bezpieczeństwa w przypadku używania wtyczek WordPress to już całkowicie inna sprawa, ale taki spam nie jest groźny.

2 odpowiedzi na “Spam w Google Analytics”

  1. […] narzędzie, z którego warto korzystać w celu monitorowania pozycji strony. Aby skorzystać z Google Analytics, należy dodać kod śledzenia na swojej stronie, a następnie monitorować statystyki dotyczące […]

  2. […] kodu źródłowego zarchiwizowanych stron, co pozwala na analizę implementacji kodu oraz google analytics code. Aby to zrobić, należy otworzyć archiwalną wersję strony, a następnie kliknąć prawym […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    ×

    Darmowa wycena pozycjonowania

    Formularz wykorzystuje Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, jak przetwarzane są twoje dane.

    SEO BLOG

    Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

    jak dodać stronę do Google
    Jak dodać stronę do Google?

    Dodawanie strony do wyszukiwarki Google w szczególności osobom nie mającym zbyt dużego doświadczenia w tym zakresie, może sprawić sporo...

    Serwer podczas pracy
    Logi serwera w SEO – jak je czytać

    Logi serwera na którym stoi nasza strona mogą co nieco nam powiedzieć na temat tego co dzieje się „we...

    google merchant center
    Google Merchant Center

    Google Merchant Center jest jedną z usług Google, niezwykle przydatną dla przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą internetową. Polacy cenią sobie...

    problem z WordPressem
    Problem z WordPressem

    Problem z WordPressem może wystąpić nagle i nawet tak jak w moim przypadku, przy obowiązkowej aktualizacji zastałem dziwny błąd...

    SEO BLOG