Jak pozycjonować film na YouTube

Łukasz Wesołowski | 2 czerwca 2018 | Pozycjonowanie | Jeden komentarz

jak pozycjonować film na youtube

Zastanawiasz się zapewne jak pozycjonować film na YouTube? Wrzucasz kolejne pliki video na Youtube, a oglądalność nadal jest niska? Jest to bolączka wielu osób, gdyż trzeba przyznać, że youtuberów w Polsce z dnia na dzień przybywa. Ba ! Nawet dla niektórych jest to codzienna praca, normalne czynności które wykonują. Chociaż mówi się że przychody z reklam AdSense wciąż spadają(bynajmniej na rynku polskim) to mimo wszystko część osób wciąż utrzymuje się z z tej platformy.

Tak naprawdę do napisania tego artykułu zainspirowała mnie żona. Pewnego razu zapytała się mnie: Jak to jest np. z YouTube, że wpisując nazwę filmu na samej górze wyszukiwania wyświetlają się akurat te filmy, a nie inne?

Pozycjonowanie na YouTube – podstawy

Sama platforma video jaką jest YouTube, zbyt wiele nie różni się od wyszukiwarki Google. Tzn. różni się, ale jednak jest coś co łączy te dwa twory. Mianowicie Google jest właścicielem YouTube i po części stosuje te same metody optymalizacyjne. Przy manipulowaniu algorytmem Google czy YouTube należy trzymać się kilku podstawowych zasad.Jeśli ktoś optymalizuje strony internetowe to reszta artykułu może być dla niego zbyt nudna, gdyż jest to swego rodzaju abecadło SEO.
Więc jak pozycjonować film na YouTube?

  • Tytuł (title) – Masz do dyspozycji aż całe 100 znaków. Zadbaj o to aby był chwytliwy. Używaj słów kluczowych lub money keywords – kwestia grona docelowego. Dobrze dobrany tytuł pozwoli zrozumieć widzowi o czym jest video oraz crawler będzie mógł bardziej dopasować wyniki wyszukiwania posiłkując się tytułem filmu.
  • Opis (description) – Tutaj możesz dać większy popis swoich umiejętności. Dysponujesz 5000 znakami więc swego rodzaju hulaj dusza. Jeśli nie masz zbytniego pomysłu to postaraj się chociaż aby Twój opis miał minimum 300 wyrazów. Wykorzystaj tą przestrzeń rozsądnie. Pole to możemy porównać do znaczników meta description w html (opis strony). Dobrą praktyką jest w pierwszym akapicie zawrzeć kluczowe frazy na które chcesz aby wyświetlał się film. Roboty wyszukiwarki właśnie w tym miejscu najbardziej generalizują i przydzielają stosowną kategorię do filmu. Całkiem sensownym rozwiązaniem jest dodanie linku gdzieś na początku opisu filmu np. tak jak jest to pokazane na poniższym obrazku.

turbulencja

YouTube w Google

Kolejną kwestią, którą należy poruszyć jest obecność filmów video dostarczanych przez YouTube w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Można oczywiście wybrać zakładkę Filmy w wyszukiwarce i w ten sposób próbować odnaleźć interesujące nas filmy. Jednak jeśli zastosujesz się do wypisanych wyżej punktów to Twój film może być wyświetlany w następujący sposób:

wypas owiec w bieszczadach

Więc jak widać na załączonym wyżej obrazku, wypas owiec w Bieszczadach posiada nawet swoje pliki video. Odnośnie tej frazy powstała swego czasu dość poważna konkurencja na forum PiO. Wszystko  wskazuje na to, iż możesz mieć widzów niekoniecznie korzystających z wbudowanej wyszukiwarki YouTube, lecz również typowy ruch organic wprost z wyszukiwarki Google. Czyli wiesz już jak pozycjonuje się film na YouTube?

Gdzie jest pies pogrzebany?

Jeśli zastosujesz optymalizację pliku video dodawanego do YouTube, to z pewnością będziesz wysoko w wynikach. Jednak są jeszcze inne kwestie związane z tą techniką. Należy pamiętać, że samo wykonanie filmu, tematyka i sposób przekazu również wpływa na oglądalność. Przecież jednym z najlepszych kanałów przekazu jest social.

Jedna odpowiedź do “Jak pozycjonować film na YouTube”

  1. […] Jeśli chodzi na przykład o sieci społecznościowe, ogranicz się do maksymalnie dwóch (YouTube i Linkedin). Spróbuj również dowiedzieć się, jakie rodzaje treści konsumują Twoi odbiorcy: […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

SEO BLOG

Zapoznaj się z nowościami z branży SEO i zobacz co nowego jest na blogu

Nagłówki strony internetowej - ich znaczenie w SEO
Nagłówki strony internetowej – czym są w SEO

Poprawna konstrukcja nagłówków wpływa na działania SEO. Nawigują one użytkowników witryny po jej zawartości, zwiększają jej atrakcyjność, a także...

Blog firmowy
Blog firmowy i jego prowadzenie. Jak zdefiniować swoją linię redakcyjną?

W erze informacji, posiadanie spójnej strategii komunikacyjnej przyczynia się do sukcesu Twojej firmy. Podczas dystrybucji treści, w Twoim interesie...

jak dodać stronę do Google
Jak dodać stronę do Google?

Dodawanie strony do wyszukiwarki Google w szczególności osobom nie mającym zbyt dużego doświadczenia w tym zakresie, może sprawić sporo...

Serwer podczas pracy
Logi serwera w SEO – jak je czytać

Logi serwera na którym stoi nasza strona mogą co nieco nam powiedzieć na temat tego co dzieje się „we...

SEO BLOG