Zaczynasz budować stronę i nie wiesz jak dobrać słowa kluczowe przy pozycjonowaniu? Nie martw się nie jesteś jedyny, gdyż taki dylemat spotyka praktycznie każdą osobę która zaczyna budowanie własnej strony internetowej. Patrząc na tą kwestię w obszarze SEO i przyszłego pozycjonowania, właściwy dobór słów kluczowych dla własnej witryny jest niezwykle ważny w kontekście przyszłego kierowania ruchu.
Dobieranie fraz kluczowych
Na tym etapie czynnikiem dominującym nie może być czas. Gra on na Twoją niekorzyść. Musisz dobrze przemyśleć o czym będzie Twoja strona internetowa i jak właściwie dobrać odpowiednie słowa kluczowe na nią. W końcu staramy się odpowiedzieć na pytanie: jak dobrać słowa kluczowe przy pozycjonowaniu Twojej przyszłej strony www.
Zastanów się o czym będzie witryna. Jeśli będziesz chciał opisywać na niej np. nowinki motoryzacyjne to musisz powiązać ją ściśle z tą branżą. Jest to proces który niewątpliwie wpłynie na długofalowe kojarzenie Twojej strony internetowej właśnie z frazami z branży motoryzacyjnej. Jeśli nie masz pomysłu na swoje słowa zawsze możesz posiłkować się darmowymi rozwiązaniami
- Google Keyword Planner (Planner słów kluczowych)
W sumie narzędzie to służy do kojarzenia słów kluczowych do reklamy kontekstowej AdWords, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby się nim posiłkować. Znacznie ułatwia dobranie słów kluczowych. Aby go używać niezbędne jest posiadanie konta w Google, no ale to raczej nie jest wielkim wyzwaniem.
Wpisaliśmy pożądane przez nas słowo kluczowe. Teraz naciśnij przycisk „Rozpocznij” i zobacz co zrobi za Ciebie planner słów kluczowych.
Wyniki, które pokazał nam planner są ściśle powiązane z branżą motoryzacyjną i ilością wyszukiwań w Google na dane słowo kluczowe. Jest tam również podana stawka za 1 kliknięcie jednak jest to skorelowane z AdWords, chociaż nam przy planowaniu słów kluczowych może być jak najbardziej przydatne. Świadczy to m.in. o konkurencyjności danego słowa. Analizując słowa kluczowe od razu na pierwszy rzut oka wyłania się fraza samochody osobowe. Ma największą ilość wyszukiwań w ciągu miesiąca – sięgającą miliona wyszukiwań. Jednak jej konkurencyjność i duży próg stawki za górny zakres może świadczyć o tym, że ruszając z nową stroną nie warto pchać się w stronę zbyt konkurencyjnych fraz. No chyba, że dysponujesz budżetem z kilkoma zerami. Analizując tą listę lepiej skupić się na frazach takich jak: samochody używane, giełda samochodowa czy chociażby na samej frazie motoryzacja.
- SEMSTORM (narzędzie do content marketingu)
Chociaż to rozwiązanie jest płatne, to istnieje możliwość zarejestrowania się i przetestowania za darmo przez pewien okres czasu. Po zalogowaniu się w serwisie, przejdź do zakładki „Narzędzia” i Twoim oczom ukaże się poniższy ekran. Żeby nie wklejać całego zrzutu ekranu skupiłem się tylko na zakładce dotyczącej słów kluczowych.
Wpisujemy nasze hasło motoryzacja, czekamy chwilę aż Semstorm przeanalizuje nasze żądanie i otrzymujemy zestaw słów kluczowych.
W tym przypadku mając włączony tryb zaawansowany w SEMSTORM uzyskujemy w jednym raporcie wiele istotnych danych. Najważniejsze z nich to :
- Wyszukiwania – średnia miesięczna ilość wyszukiwań danego słowa
- Płatna konkurencja – wskaźnik liniowy ukazujący jak silna jest nasza konkurencja na dane słowo kluczowe
- CPC – dane pobierane z AdWords, czyli średni koszt jednego kliknięcia
- Trendy – sezonowość danej frazy kluczowej i to jak rozkłada się jej wyszukiwalność w danych przedziałach czasowych
Więc jak dobrać prawidłowe słowa kluczowe?
Słowa kluczowe to początek przygody z prawidłową optymalizacją witryny. O optymalizacji witryny pisałem już w artykule jak zoptymalizować stronę pod seo, gdzie zawarłem absolutne podstawy optymalizacyjne. Przy dobieraniu słów kluczowych pamiętaj, aby kierować się powyższymi zasadami oraz korzystaj z narzędzi. Znacznie one ułatwiają pracę.
[…] skuteczne. Oprócz tego doskonale wpływa na przepływ „mocy” jeśli stosuje się odpowiednie słowa kluczowe podczas procesu linkowania […]